Маркетингова програма розвитку Вітрильної Федерації України на 2016-2021 гг.

Британець Мартін Нанн – відома людина в українському яхтингу. Вже понад 20 років він живе і працює в Україні, активно займається вітрильним спортом, беручи участь у крейсерських перегонах, пропагує спортивне вітрильництво на засадах Міжнародної вітрильної федерації ISAF.
З 15 серпня 2015 р. Мартін Нанн – член президії ВФУ. Працює в маркетинговому та інших комітетах Федерації.
«Шкіпер» публікує маркетингову програму розвитку Вітрильної Федерації України з коментарями розробника.

Розроблено: Мартін НАНН, Марк РАЙТ, Євген МОЙСЕЄНКО
Погоджено Президією ВФУ, протокол №5 від 19 грудня 2015 р.


Програма розвитку

Реалії:

 

  • В Україні вітрильні перегони – спорт мало поширений
  • Він відомий як здебільшого елітарний і дорогий вид спорту
  • Його не сприймають як спорт для широких мас, оскільки в Україні низький конкурентоспроможний рівень власного виробництва і спортивна спільнота покладається лише на імпортовану продукцію і технології
  • Вітрильний спорт не має достатньо загальновизнаних шкіл, а більшість яхт-клубів не зареєстровані як комерцій­ні установи
  • На сьогоднішній день цю галузь поділено на три категорії:
    • Перегони олімпійського рівня і клубні регати
    • Тренування у клубі і підготовка початківців
    • Крейсерські перегони і виходи на воду для відпочинку
  • Міжнародна спільнота визначила такі самі категорії, єдина відмінність – масштаб.

Коментар розробника:

На першому етапі розробки будь-якої стратегії необхідно зрозуміти реалії середовища. Українська школа вітрильного спорту виховала багато спортсменів світового рівня. Разом із цим, відтоді, як колишні системи розвитку спорту були скасовані, він практично припинив розвиватись, як повинен був би.
Діюча система, можливо, відповідає короткостроковим потребам, але вона не здатна стимулювати розвиток спорту або індустрії, необхідної для розвитку спорту. Члени ВФУ покладаються на нас. Нам необхідно подивитись на майбутнє спорту в довгостроковій перспективі, а також розкривати таланти.


Міжнародні реалії:

  • В Європі, Північній Америці та Австралії вітрильний спорт є не менш популярним, ніж футбол і гольф
  • Аудиторія і учасники вітрильних подій налічують десятки мільйонів людей, мільйони яхт, існують тисячі клубів
  • Зростання популярності спорту стимулювала міжнародний розвиток супутнього виробництва, яке приносить мільярди доларів прибутків щороку
  • Спорт отримує широку спонсорську підтримку міжнародних брендів завдяки цінностям, які він пропагує. Як наслідок – широка популярність у медіа
  • Серед цінностей спорту: здоров’я, певний спосіб життя, довкілля, співучасть, саморозвиток, технології…

Коментар розробника:

На сьогоднішній день ситуація з вітрильним спортом в Україні дуже схожа на те, що було у Великобританії, Франції та більшості розвинених нині вітрильних країн близько 30 років тому. Досвід цих країн є ключовим для майбутнього розвитку спорту в Україні.
У Великобританії сьогодні яхтсменів-аматорів більше ніж тих, хто відвідує футбольні матчі. Там вітрильний спорт практикується на базі шкіл та вищих навчальних закладів. Кількість яхт-клубів сягнула сотні, у тому числі завдяки уряду, який передав усі внутрішні води у користування спортивних закладів. Відповідно, майбутнє спорту в Україні вирішить законодавство і прогресивність національної федерації вітрильного спорту.


Розірвати замкнене коло:

  • Яхтсменів так мало через те, що мало яхт, а яхт мало через те, що мало клубів. Клубів так мало саме тому, що мало яхтсменів
  • Міжнародна модель розвитку:
    • Почати процес реєстрації клубів, як комерційних структур, якими керуватимуть фахівці з відповідним мисленням, використовуючи прийняті в Україні національні засади і принципи
    • Розвивати вітрильний спорт серед юніорів, як частину програми стимулювання виробництва човнів, обладнання і одягу
    • Розвивати клубні перегони з поступовим переходом до масштабних професійних змагань загальнонаціонального рівня

Коментар розробника:

Міжнародний досвід чітко свідчить про те, що є три ключові фактори розвитку динамічної спортивної галузі: яхт-клуби, сформовані та регульовані належним чином на єдиних засадах; популяризація спорту серед молоді; та локалізація вітрильних перегонів, яка робить спорт більш відкритим та доступним.
Звичайно, події національного рівня й олімпійські змагання мають величезне значення, але самі по собі вони не можуть суттєво вплинути на кількість учасників та суспільну участь. Вітрильний спорт має бути належним чином організований, а також розвиватись на місцевому рівні.
В Австралії, наприклад, перегони ввечері кожної середи відкриті для усіх. Будь-хто може приєднатись. Після змагань організовують барбекю. Усе це надихає яхтсменів та надає мотивацію нових членів.


Розбудова інфраструктури клубів:

  • Розробити набір організаційних і управлінських правил, взявши за основу міжнародні моделі, для створення стандартів діяльності національних клубів
  • Розробити стандартні моделі бізнес-планів і рекомендації щодо фінансування, які б допомогли клубам місцевого рівня знаходити необхідні кошти
  • Створити тренінги для обраних керівників яхт-клубів на тему: «Менеджмент яхт-клубів в умовах ведення бізнесу і оподаткування в Україні»
  • Пропагувати концепцію розвитку клубів серед місцевих органів влади як модель розвитку спорту
  • Запровадити модель, за якої один діючий клуб за рік створює чотири нових клуби, щоб зрештою створити сім­надцять клубів до 2021 року

Коментар розробника:

Ця складова стратегії спирається на досвід Королів­ської асоціації вітрильного спорту Великобританії, яка ви­пустила керівництво щодо того, як заснувати та керувати яхт-клубом. Цей підхід був прийнятий за модель у Велико­британії, а потім у багатьох інших країнах, оскільки він ніве­лює труднощі, пов’язані з організацією такої роботи з нуля.
Це одна перевага полягає в тому, що усі клуби працюють за єдиною правовою структурою та системою управління. Громадськість у виграшу, оскільки отримує певні гаран­тії, які створюють загальновизнані стандарти. Це не зава­жає клубам впроваджувати клубні правила. Але ці правила включаються до статутних документів, а не до юридичної документації.


Розвиток тренерської діяльності:

  • Використовувати будь-які спонсорські внески для заку­півлі юніорських вітрильних яхт і використовувати їх, як стимул для клубів, прийняття національної моделі
  • Для розвитку юніорського спорту взяти за основу дію­чі міжнародні моделі, наприклад, такі як польська програ­ма Blue Sails
  • У співпраці з міністерствами освіти і спорту оголосити вітрильний спорт шкільним видом спорту в рамках єдиної програми розвитку клубів
  • Організовувати змагання для юніорів у центрах міст у співпраці з місцевою владою для популяризації дитячого вітрильного спорту
  • Розробити п’ятирічний план для організації 17 офіцій­них юніорських центрів вітрильного спорту до 2021 року, до 20 вітрильних човнів у кожному з таких центрів

Коментар розробника:

Діти і юні яхтсмени – головна рушійна сила масового роз­витку спорту. Вони можуть починати тренування на яхтах Optimist, але з часом їм потрібні будуть більші і швидші чов­ни, це стимулює розвиток технологій і виробництва. Racing Sailboats – класичний приклад того, як компанія зростала ра­зом з розвитком спорту і стала одним із головних виробників швертботів у Великобританії лише завдяки тому, що діти ви­росли. Те саме станеться в Україні і разом з розвитком вироб­ників яхт розвиватимуться інші супутні виробництва.
Польська програма Blue Sails має до 700 яхт Optimist у сво­єму флоті і їхня юніорська олімпійська команда регулярно бере участь і перемагає у регатах навіть олімпійських. Ці моделі уже давно існують. Залишилося лише скористатися ними.


Розвиток змагань:

  • Сьогодні вітчизнаний вітрильний спорт представлений рагатами по всій країні, що лише поширює імідж «ексклю­зивності» виду спорту
  • Зберегти особливий статус для олімпійської програми, але не зосереджуватися виключно на ній
  • Розвивати вітрильні перегони на рівні клубів як спорту вихідного дня
  • Розробити програму перегонів вихідного дня з рекомен­даціями для клубів щодо їх організації
  • Запровадити перегони вихідного дня у Києві для при­кладу і запросити яхтсменів з регіонів, щоб продемонстру­вати їм, як можна організувати подію
  • Демонстрація на прикладі того, як перегони вихідного дня можуть стати основою спортивного життя вже за 5 років

Коментар розробника:

Клубні змагання – це ще один механізм розвитку. Пере­гони вихідного дня приносять масу задоволення та роблять усіх учасників кращими спортсменами. У більшості країн змагання вихідного дня організовують самі яхтсме­ни, витрачаючи на це дуже невеликі кошти. У кожному бри­танському яхт-клубі члени повинні присвятити один – два вихідні на сезон організації та проведенню змагань. Це є обов’язковою умовою членства в клубі. Якщо ви пропуска­єте свою чергу, з ваших результатів вираховують бали на­прикінці сезону. Деякі учасники демонструють набагато кращі за решту результати, але це не має значення, оскільки беручи участь у таких перегонах, члени клубу отримують задоволення і виконують свій обов’язок. Коли я починав займатись вітрильним спортом у молодості, я вітрилив що­суботи, щонеділі і щосереди. Сьогодні мені щастить присвя­тити цьому хоча б кілька днів на рік. Але таке життя…


Ключові повідомлення:

  • Наша мета – розширити межі спорту, зробити його до­ступним для усіх
  • Наше гасло – Вітрильний спорт – доступний усім
  • Ключові повідомлення:
    • Вітрильний спорт – це спорт на все життя, доступний у будь-якому віці
    • Вітрильний спорт – частина здорового способу життя
    • Вітрильний спорт – це змагання і відпочинок

Коментар розробника:

Ключові повідомлення є опорою будь-якої успішної мар­кетингової кампанії. У нашому випадку, з огляду на те, що наша місія полягає у розвитку спорту, спорт повинен бу­ти для усіх, незалежно від віку, статі чи фізичної здатності. Це – спорт здорового способу життя на відкритому повітрі. Він може бути одночасно конкурентним і розслаблюючим. Переважна більшість того, що ми робимо у спорті, повинна приносити задоволення.


Засоби комунікації і стратегія:

  • Наша аудиторія обізнана у комп’ютерних технологіях
  • Яхтсмени – активні користувачі мережі Інтернет та со­ціальних мереж
  • Основними засобами комунікації мають бути мережі Facebook, Twitter і наш веб-сайт
  • Наша мета використовувати соціальні медіа як доступ­ний засіб для:
  • Залучення членів ВФУ до участі у розвитку вітрильного спорту
  • Запровадження системи двостороннього зв’язку з члена­ми Федерації, адже ВФУ демократична організація
  • Розробити нову веб-сторінку і соціальну платформу та найняти спеціаліста з комунікацій

Коментар розробника:

Питання комунікації тепер наш пріоритет, щоб налагоди­ти діалог із членами ВФУ по всій країні. Facebook і мережа Інтернет будуть основними засобами спілкування керівництва ВФУ з членами Федерації. Спорт розвиватиметься, якщо кожен член ВФУ братиме активну участь у житті Фе­дерації, і кожен ваш голос буде почутий Президією.
Щоб забезпечити ефективність таких кроків, Президія ВФУ вважає за необхідне найняти тримовного менеджера з комунікацій, завданням якого буде інформувати вас і Пре­зидію ВФУ.


Рекламна стратегія:

  • Співпраця з журналом «Шкіпер», як офіційним видан­ням Федерації. Варто включити цей пункт до пропозицій фінансування для потенційних спонсорів
  • Стимулювання інтересу ЗМІ за рахунок контрольова­ного поширення інформації в медіа про вітрильний спорт і наш підхід до організації
  • Цільовий підхід до медіа, який спонукатиме журналістів за­лучатися до вітрильництва не лише задля написання статей
  • Висвітлення подій на регіональному телебаченні
  • Підтримка розвитку місцевих асоціацій і клубів шляхом проведення майстер-класів, семінарів, присвячених розвитку спорту
  • Запрошення відомих у спорті осіб до активної участі у лекціях і показових тренуваннях на місцях.

Коментар розробника:

Організація кількох великих заходів на рік не допоможе досягти поставленої мети поширення вітрильного спорту; насправді, такий підхід лише посилює враження ексклю­зивності спорту.
Ми також розуміємо, що маркетинг і комунікації – віднос­но нові сфери для України. ВФУ влаштовуватиме тренінги, які допоможуть клубам вибудувати свої власні медіа-профі­лі. Саме вони стануть ключовими для отримання підтрим­ки від місцевої влади і потенційних спонсорів.
Журнал «Шкіпер» став офіційним виданням Федерації і ми шукаємо можливості зробити його більш орієнтованим на потреби яхтсменів, а також викласти матеріали у вільний доступ в електронному вигляді для всіх членів Федерації.


Стиль:

  • Нинішній стиль не відображає нового напрямку розвитку
  • Вибір стилю може стати першим проектом із залучен­ня Інтернет-спільноти, щоб рішення щодо стилю було ко­лективним
  • Обраний фірмовий стиль стане основою для всієї марке­тингової активності
  • Скласти завдання для дизайнерів щодо розробки ново­го фірмового стилю Федерації (динамічного, енергійного, який відображає нові цінності)

Коментар розробника:

Федерації потрібен новий фірмовий стиль, який би відображав нові цінності спорту.
Ми підготуємо та розповсюдимо інструкції, щоб кожен, хто бажає подати ідею, мав можливість це зробити.
Первинний відбір робитиме Президія ВФУ, але остаточне рішення за вами.
Більш детальну інформацію буде надано пізніше.


Спонсорська підтримка:

  • Спонсори не зацікавлені у вітрильному спорті як у засо­бі реклами
  • Спонсорів мають зацікавити цінності:
    • Здоровий спосіб життя
    • Довгостроковий розвиток спорту
    • Розвиток спорту, який представляє справжні життєві цін­ності для молоді
  • Ці заходи стануть частиною плану і можливістю для залу­чення спонсорів
  • Створити презентацію для спонсорів з основними теза­ми й етапами стратегії розвитку спорту

Коментар розробника:

Спонсорська підтримка є живильною силою спорту. Надзвичайно важливо знайти правильний підхід до спонсорів. Якщо спонсори хочуть збільшити продажі, то спонсорське фінансування вітрильного спорту не найкращий вибір. Якщо спонсор хоче підтримати основні цінності спорту: здоровий спосіб життя, турботу про довкілля, співучасть, саморозвиток або технології, тоді вітрильний спорт – ідеальний вибір. Головне – як це презентувати.
Щоб допомогти у цій справі, Федерація для своїх членів організовуватиме тренінги з менеджменту та із залученням спонсорів.


Оцінка:

  • Не всі заходи будуть успішними, оскільки багато що із за­планованого буде новим для нас і для України
  • Кожен крок потрібно аналізувати, щоб використати отриманий досвід для покращення менеджменту і якості спорту
  • Створити систему управління проектами для усіх необ­хідних заходів, щоб систематизувати нашу діяльність у сис­тему оцінки
  • Для кожного виду діяльності слід визначити ключові по­казники ефективності, щоб ми мали змогу оцінити вартість такої діяльності

Коментар розробника:

Не всі події будуть однаково успішними, саме тому для клубу важливо проводити систематичну і беземоційну оцінку кожної події не для того, щоб знайти винних, а щоб зрозуміти помилки і більше не повторювати їх у майбут­ньому. У рамках поточної програми ми хотіли б запровади­ти базу даних подій, які пройшли вдало, і тих, які були менш успішними, щоб мати відомості для планування заходів у майбутньому.


Успішного вам плавання і дякуємо за ваш внесок у розвиток спорту!

Джерело: http://skipper.kiev.ua

Надежда Генке

Автор: Надежда Генке

журналист, член экипажа яхты "Карат" и яхты "Блюз"

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Фотографии яхт

·
ajazzio   ·  
alexandra   ·  
amaga   ·  
amalfi   ·  
andante   ·  
andante_бел   ·  
andromeda   ·  
antares   ·  
apollo   ·  
argest   ·  
aurora   ·  
avanta   ·  
b-52   ·  
bavaria   ·  
bavaria-358   ·  
bianca   ·  
blues   ·  
bora   ·  
carpe diem   ·  
clipper   ·  
cometa   ·  
corsar   ·  
diamant   ·  
django   ·  
dnepr   ·  
domino   ·  
drageur   ·  
dufour   ·  
enjoy   ·  
eola   ·  
escapada   ·  
everest   ·  
evita   ·  
falcon   ·  
finland   ·  
first-20   ·  
gallo   ·  
georges   ·  
gladiator   ·  
gofast   ·  
good vibration   ·  
graal   ·  
hakuna matata   ·  
ibiza   ·  
incantare   ·  
intra   ·  
iron man   ·  
isida   ·  
jaguar   ·  
jardin   ·  
joker   ·  
kim   ·  
l30   ·  
lapka   ·  
lavita   ·  
lea   ·  
liberta   ·  
loure   ·  
louri   ·  
luna   ·  
maestro   ·  
mako   ·  
mango   ·  
marina   ·  
milena   ·  
mir-1   ·  
mir-2   ·  
mir-23   ·  
mir-25   ·  
mir-5   ·  
mir-6   ·  
mirage   ·  
mir_dp   ·  
moby dick   ·  
nautica   ·  
neptune   ·  
nika   ·  
nirvana   ·  
north caroline   ·  
notre   ·  
ole   ·  
panna   ·  
pioneer   ·  
princess   ·  
queen   ·  
revolution   ·  
rockman   ·  
rum runner   ·  
saint anna   ·  
shtandart   ·  
sonoma   ·  
sparrow   ·  
sprinta   ·  
stormy   ·  
strilec   ·  
subhatra   ·  
tabula rasa   ·  
tan   ·  
tango   ·  
tardex   ·  
tavrika   ·  
tempro   ·  
tina   ·  
vega   ·  
victoria   ·  
victoria_sport   ·  
viktor   ·  
vovana   ·  
white ship   ·  
yacht   ·  
yachts   ·  
авалон   ·  
авось   ·  
аврора   ·  
агат   ·  
айвенго   ·  
аквила   ·  
алиса   ·  
альтаир   ·  
альфа   ·  
амазонка   ·  
анна   ·  
ариадна   ·  
арктур   ·  
аруна   ·  
ассоль (запорожье)   ·  
атол   ·  
афалина   ·  
афина-паллада   ·  
аэлита   ·  
аякс   ·  
баллада   ·  
богиня   ·  
борей   ·  
браво   ·  
бригантина   ·  
бриз   ·  
бриз запорожье   ·  
бродяга   ·  
валькирия   ·  
варягъ   ·  
верній   ·  
верный   ·  
веста   ·  
визит   ·  
виктория   ·  
виктория (запорожье)   ·  
виринея   ·  
витязь   ·  
вольный ветер   ·  
воля   ·  
Воля   ·  
вояж   ·  
гайдамак   ·  
гепард   ·  
гетьман   ·  
глория   ·  
гонта   ·  
грация   ·  
демон   ·  
диана   ·  
диана д   ·  
дикий ветер   ·  
ева   ·  
ермак   ·  
журавушка   ·  
забава   ·  
зевс   ·  
игрушка   ·  
кайман   ·  
капля   ·  
каравелла   ·  
карат   ·  
касатка   ·  
кассиопея   ·  
катти сарк   ·  
каштан   ·  
кефаль   ·  
ким   ·  
колдунья   ·  
корал   ·  
корнет   ·  
королева   ·  
кристал   ·  
крок   ·  
курьер   ·  
лада   ·  
лада запорожье   ·  
лань   ·  
легенда   ·  
леди   ·  
Лель   ·  
лена   ·  
лидинг   ·  
лилия   ·  
лиса   ·  
лия   ·  
луч   ·  
люха   ·  
макси   ·  
мамай   ·  
марина   ·  
марина никополь   ·  
марс   ·  
матадор   ·  
махаон   ·  
медея   ·  
меридиан   ·  
мик 0725 к   ·  
мир   ·  
мираж   ·  
мицар   ·  
мрия   ·  
мурена   ·  
муссон   ·  
надія   ·  
надежда   ·  
надежда запорожье   ·  
нан   ·  
наяда   ·  
нимбус   ·  
нимфа   ·  
о.бендер   ·  
океан   ·  
олеся   ·  
олимпия   ·  
ольвия   ·  
ольга   ·  
оса   ·  
отрада   ·  
паллада   ·  
пикник   ·  
пилар   ·  
пилигрим   ·  
пятница   ·  
ридж   ·  
риф   ·  
рок   ·  
росава   ·  
россия   ·  
русич   ·  
саксагань   ·  
сантана   ·  
сармат   ·  
сатори   ·  
св.серафимъ   ·  
секрет   ·  
сириус   ·  
скат   ·  
славянка   ·  
славянка (энергодар)   ·  
солинг 22   ·  
софия   ·  
союз   ·  
спрут   ·  
сталкер   ·  
таврия   ·  
тетис   ·  
торнадо   ·  
торнадо (запорожье)   ·  
торнадо-1   ·  
триумф   ·  
удача   ·  
украина   ·  
ундина   ·  
фаворит   ·  
фаворит_217   ·  
фаворит_242   ·  
фаворит_к   ·  
фаланга   ·  
фея   ·  
фея (запорожье)   ·  
фиеста   ·  
финн   ·  
фортуна   ·  
цементал   ·  
чайка   ·  
чиж   ·  
чорна перлина   ·  
чунга-чанга   ·  
элегия   ·  
эниф   ·  
эол   ·  
эстония   ·  
юлия   ·  
юность   ·  
ярославна